Informacja
2020-04-01 11:10
Szanowni Konsumenci,
epidemia koronawirusa jest trudnym czasem dla nas wszystkich. Wiele branż przeżywa kryzys, wielu przedsiębiorców nie wie jak się odnaleźć w obecnych warunkach. Zdarzają się też niestety tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd. Pojawia się też wiele sytuacji problematycznych pod kątem prawnym. Odwołane loty i imprezy turystyczne, zamknięte restauracje i galerie, nieczynne prywatne żłobki, przedszkola, kluby czy siłownie, rosnące ceny na półkach sklepowych etc.
Z tym wszystkim mierzą się wszystkie instytucje konsumenckie i nieprzerwanie pomagają w rozwiązywaniu codziennych problemów konsumentów. Powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, Infolinia Konsumencka prowadzona przez Fundację Konsumentów czy prowadzone przez Stowarzyszenie Aquila, Stowarzyszenie Euro-Concret i Stowarzyszenie dla Powiatu Konsumenckie Centrum E-porad przeżywają obecnie prawdziwe oblężenie. Konsumenci zwracają się również do regionalnych ośrodków konsumenckich w ramach projektu dla konsumenta.pl.
Mając na uwadze te problemy, zachęcam Państwa do korzystania ze stron umożliwiających konsumentom samodzielne znalezienie porady:
1. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16352
2. Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Stowarzyszenie Aquila https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2020/03/PYTANIA-I-ODPOWIEDZI.pdf
3. Strona https://e-konsument.com/ - przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila narzędzie do automatycznego uzyskiwania porad konsumenckich w innych sprawach niż związane z koronawirusem.
Liczę, że te instrumenty pozwolą konsumentom w łatwy sposób dotrzeć do potrzebnych informacji, odciążając tym samym instytucje konsumenckie.